Vigtigheden af SEO på Amazon
Har I oprettet virksomhedsprofil på Amazon, så I kan øge jeres salg den vej igennem? Det er en god idé at sælge via Amazon, specielt hvis I gerne vil nå ud til et bredere kundesegment, end I er i stand til gennem jeres egen webshop. Amazon er en international platform, der bliver besøgt af tusindvis af brugere hver eneste dag. For at jeres annoncer er dem, der kommer først frem blandt søgeresultaterne, er der dog nogle ting, I skal kende til.
Amazon SEO adskiller sig grundlæggende ikke fra SEO i alle andre sammenhænge – men det er akkurat lige så vigtigt. SEO, eller search engine optimization, er en måde at optimere sine annoncer eller sin hjemmeside på. Det gælder blandt andet, at jeres søgeord skal ramme plet, ligesom selve opbygningen af annoncerne skal være logisk. Amazons søgemaskine følger forskellige algoritmer, og med god SEO formår I altså at blive fanget af algoritmen, så jeres annoncer vises for dem, der søger.
Brug SEO på alle platforme
Det er vigtigt, at det ikke kun er jeres salgsprofil på Amazon, der er optimeret rent SEO-mæssigt, men at det i lige så høj grad gælder jeres egen virksomhedshjemmeside. Det betyder for jer, at Amazon kan se, at I er troværdige, når det blandt andet fremgår, hvor hurtigt I svarer på henvendelser, samt jeres mulighed for at sende varerne til forskellige steder.
På jeres egen webshop handler det også om, hvor logisk hjemmesiden er bygget op. Det er positivt, når man blandt andet kan håndtere Googles algoritme, så I bliver fundet, når man laver en simpel søgning. For at det kan lade sig gøre, skal man kunne finde de informationer på hjemmesiden, man har brug for, med ganske få klik. Det er både behageligt for kunden og er også med til at øge jeres konverteringsrate drastisk – og det er noget, der batter.