Travelmore startede op i oktober 2019 som den digitale pendant til det fysiske Rejsemagasin Vagabond. Christian Adamsen fra Vagabond og Jesper Langhoff Andersen fra Travelmore besluttede sig for at indgå et samarbejde efter at have kendt hinanden i en årrække igennem rejsebranchen.

Travelmore er et stærkt supplement til rejsemagasinet Vagabond og rejsemesserne Aktiv Ferie og Kvalitetsrejser.

Allerede 9 måneder efter at Travelmore gik i luften, har hjemmesiden nu allerede mere end 50.000 månedlige besøgende. Helt præcist havde Travelmore.dk 52.700 besøgende den seneste måned. Trafikken kommer fra mange forskellige kanaler. Organisk trafik (Google) har stået for hele 38 %, imens Sociale Medier (Facebook og Instagram) har stået for 20 %. Den direkte trafik udgør 42 % af trafikken

Travelmore og Vagabond udsender hver uge et fælles nyhedsbrev, som kommer ud til 25.000 modtagere. 

Ferie i Danmark hitter


De mest læste artikler har pga. Corona-krisen omhandlet ferie I Danmark. Særligt artikler omkring halv pris på sommeroplevelser, Staycation og Danmarks bedste strande har hittet hen over sommeren. Men også artikler omkring Glamping, Ferie i Harzen og Europas skønneste byer uden turister er blevet læst og delt af mange. 

Annoncørerne på Travelmore.dk har i den seneste måned fået mere end 320.000 eksponeringer. Med en gennemsnitlig klikrate på 0,53 % ligger performance på annoncerne langt højere end på andre medier (landgennemsnit 0,12%). Dette skyldes i høj grad, at annoncerne er tilpasset til mediet, og at man rammer modtageren i den rette kontekst – med rejseannoncer i en rejsekontekst.  

Mere end 5.000 brugere er sendt videre til samarbejdspartnere med rejsetilbud til bl.a. Bornholm, Gardasøen, Skagen, Amalfikysten og Mallorca.

Se et af vores nuværende rejsetilbud her:

Vores brugere:
70 % af brugerne er kvinder
22 % af brugerne er over 65